Eliberarea Certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor, document care atestă în România ori, după caz, în străinătate domiciliul și/sau reședința persoanelor, în vederea obţinerii unor drepturi sau apărării intereselor acestora, poate fi obținut on line (semnat electronic) sau în format fizic, accesând https://hub.mai.gov.ro/serviciu/view?id=29.
Începând cu data de 4.06.2025 termenul de eliberare al cărților de identitate model 1997 (CI) va fi de 10 zile lucrătoare de la momentul preluării cererii raportat la termenul de producție comunicat prin Radiograma nr.3961917 din data de 26.05.2025 a Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor.
Termenul de eliberare al cărții electronice de identitate este de 10 zile lucrătoare de la momentul preluării cererii.
Termenul de eliberare al cărții de identitate simple(CIS) este de 15 zile lucrătoare de la momentul preluării cererii.
Cetățenii care se află în situații deosebite, până la înmânarea noii cărți de identitate vor fi puși în legalitate cu o carte de identitate provizorie pentru motivul „alte cazuri” și va fi eliberată în termen de 2 zile lucrătoare. Cartea de identitate provizorie va avea un termen de valabilitate de 45 de zile, potrivit dispozițiilor art.20 alin.(2) lit.b) din OUG nr.97/2005 republicată. cu modificările și completările ulterioare.
Cererea pentru înscrierea mențiunii privind stabilirea reședinței se va soluționa în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii.
Începând cu data de 9.05.2025 CEI este disponibilă și la nivelul municipiului Craiova.
Programarea pentru eliberarea cărții electronice de identitate se face exclusiv online pe portalul Ministerului Afacerilor Interne, accesând linkul https://hub.mai.gov.ro/site/.
- din 2 iunie 2025, vor putea obține Cartea Electronică de Identitate și copiii sub 14 ani. În cazul acestora, CEI va fi utilizat ca document de călătorie, precum și pentru stabilirea identității în cadrul unor proceduri administrative (o soluție mai eficientă decât utilizarea certificatului de naștere).
- începând cu 20 mai 2025, se vor elibera și Cărți de Identitate Simple (CIS), care nu conțin suport electronic de stocare. Pentru emiterea CIS, solicitanții prezintă documentul care face dovada achitării contravalorii actului de identitate simplu, în valoare de 38 de lei, care se poate ac hita la ghișeele unităților CEC BANK și la automatele de plată Zebrapay.
Principalele beneficii ale CEI:
- Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene;
- Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate;
- Posibilitatea utilizării ca document de călătorie;
- Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.
Costuri și accesibilitate:
În perioada 20 martie 2025 – iunie 2026, contravaloarea Cărții Electronice de Identitate este suportată din fonduri externe nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Datele înscrise în Cartea Electronică de Identitate:
În format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă.
În format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
Impresiunile papilare înscrise în CEI sunt șterse ireversibil, ulterior, din baza de date a autorității care realizează imprimarea, procedură similară cu cea aplicată în cazul pașaportului electronic.
În scopul asigurării cadrului necesar desfășurării în condițiile optime a procesului electoral pentru alegerea Președintelui României, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor informează cetăţenii că va desfășura următorul program de lucru cu publicul:
PRIMIRI ȘI ELIBERĂRI ACTE DE IDENTITATE:
- în zilele de 3.05.2025 și 17.05.2025 în intervalul 0800-1600
- în zilele de 4.05.2025 și 18.05.2025 în intervalul 0700-2100
ANUNȚ: Primăria Municipiului Craiova vă informează ca în perioada 01 apilie 2025- 01 mai 2025 activitatea de oficiere a căsătoriilor la Casa Bibescu se suspendă, deoarece această locație este implicată in desfășurarea evenimentelor organizate cu ocazia Târgului de Paște .
,, Începând cu data de 3.01.2023 preluarea cererilor de eliberare a actelor de identitate prin Ghișeul Unic de Evidență a Persoanelor precum și a cererilor depuse în cadrul compartimentului ,,Eliberări acte stare civilă” se va realiza numai în baza programărilor telefonice și programărilor online astfel:
Programarea telefonică pentru depunerea cererilor de eliberare a actelor de identitate se poate face la nr.0351/451886 iar programarea online pe site-ul Direcției de Evidență a Persoanelor -www.spcepcv.ro.
Programarea telefonică pentru depunerea cererilor de eliberare a certificatelor(duplicate)/extraselor multilingve de naștere, căsătorie și deces precum și a Anexei 9 (dovadă stare civilă) se poate face la nr.0351/451885 iar programarea online pe site-ul Direcției de Evidență a Persoanelor – www.spcepcv.ro.”
Începând cu data de 19.02.2025 termenul de eliberare al actelor de identitate va fi de 7 zile lucrătoare raportat la termenul de producție comunicat de Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor Dolj din cadrul Direcției Generale de Administrare a Bazelor de Date.
Cetățenii care se află în situații deosebite, până la înmânarea noii cărți de identitate vor fi puși în legalitate cu o carte de identitate provizorie pentru motivul „alte cazuri” și va fi eliberată în termen de 2 zile lucrătoare. cartea de identitate provizorie va avea un termen de valabilitate de 45 de zile, potrivit dispozițiilor art.20 alin.(2) lit.b) din oug nr.97/2005 republicată. cu modificările și completările ulterioare.
Cererea pentru înscrierea mențiunii privind stabilirea reședinței se va soluționa în termen de 3 zie lucrătoare de la data depunerii
Potrivit dispozițiilor art. 10, alin 9 din Legea nr. 105/ 20.04.2022 pentru modificarea și completarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, precum și pentru abrogarea Ordonanței Guvernului nr. 41/2003 privind dobândirea și schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice, se interzice modificarea sau completarea fără drept ori plastifierea certificatelor de stare civilă.
Certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule. Nulitatea se constată de către ofițerii de stare civilă, funcționarii din cadrul DEPABD, sau din cadrul serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor ori ofițerii de stare civilă din cadrul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare de carieră ale României.
Eliberarea actului de identitate se face la solicitarea titularului datelor de stare civilă, nicidecum din oficiu de autoritățile române abilitate.
Începând cu data de 05/03/2018 DIRECŢIA DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR CRAIOVA pune la dispoziţia cetăţenilor posibilitatea de a se programa on-line în vederea depunerii cererilor pentru eliberarea unui nou act de identitate.
Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Craiova informează cetaţenii asupra posibilităţii legale de a-şi preschimba actele de identitate înainte de expirarea termenului legal de valabilitate cu cel mult 6 luni. Actul de identitate valabil va ramâne în posesia titularului până la data înmanării noului document.