IMPORTANT:
- Formularele se listează pe o singură foaie A4, față-verso, se completează cu majuscule și se semnează doar în fața lucrătorului de la ghișeu;
- În toate cazurile de schimbare a actului de identitate sau de înscriere a reședinței este obligatoriu consimțământul unuia dintre proprietarii spațiului de locuit;
- În cazul prezentării extraselor de carte funciară și a adeverințelor eliberate de către primăriile arondate, acestea nu trebuie să fie mai vechi de 30 de zile;
- În toate cazurile de schimbare a actului de identitate trebuie prezentate certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie.
INCEPAND CU DATA DE 23.05.2023 TERMENUL DE SOLUȚIONARE A CERERII DE ELIBERARE A ACTULUI DE IDENTITATE ESTE DE MINIM 20 DE ZILE CALENDARISTICE.
CETĂȚENII CARE SE AFLĂ ÎN SITUAȚII DEOSEBITE, PÂNĂ LA ÎNMÂNAREA NOII CĂRȚI DE IDENTITATE VOR FI PUȘI ÎN LEGALITATE CU O CARTE DE IDENTITATE PROVIZORIE PENTRU MOTIVUL „ALTE CAZURI” ȘI VA FI ELIBERATĂ ÎN TERMEN DE 2 ZILE LUCRĂTOARE. CARTEA DE IDENTITATE PROVIZORIE VA AVEA UN TERMEN DE VALABILITATE DE 45 DE ZILE.
TERMENUL DE SOLUȚIONARE A CERERILOR DE ÎNSCRIERE ÎN ACTUL DE IDENTITATE A MENȚIUNII PRIVIND REȘEDINȚA ESTE DE 4 ZILE LUCRĂTOARE.
Eliberarea actului de identitate se face la solicitarea titularului datelor de stare civilă, nicidecum din oficiu de autoritățile române abilitate.